Tänään tapahtui todella kuvottava asia. Meille palautettiin uskonnonkokeet, ja opettajalle oli tullut virhe. Nimittäin minun koepaperini yläkulmassa oli kuulakärkikynällä numero 7 +. Olin yhtä aikaa huvittunut ja raivostunut, kun joku kehtasi loukata minua edes vitsailemalla, että minä saisin noin halveksuttavan arvosanan. Tuonkaltainen virhe on iljettävää epätäydellisyyttä niiltä henkilöiltä, joiden pitäisi vihkiä meidät tieteiden saloihin!

Tietystikään en edes sekuntia kuvitellut, että tuo kammottava seitsikko plussineen saattaisi olla oikeasti numeroni, sillä minun koepaperissani alhaisempi numero kuin 10+ on yhtä epätodellinen asia kuin Jari Sillanpään naisystävä. Heti huomenna läksin rehtorin kansliaan iskemään nyrkkiä pöytään ja vaatimaan opettajaa antamaan minulle kuuluvan numeron.

Toisinaan tuntuu raskaalta yrittää muistaa, etteivät kaikki ole yhtä erityislaatuisia kuin minä - he tekevät virheitä.

Menen upottamaan murheeni ydintieteen kirjaan, jonka lainasin rentoutumisharjoituksiani varten. Ah!

 

I rule,

Mrs Piggy